19. sij 2014.

Shopping Tuš (Kopar) i Tiare (Villesse) - sniženja 01/2014


Pozdrav svima :))

Najprije vam želim sve najbolje u Novoj godini, uz malo zakašnjenje. Za lijepe želje nikad nije kasno :D.

Prošli tjedan smo (veća polovica i ja) napravili cjelodnevnu shopping turu Kopar-Monfalcone-Villesse, pa ću o tome pisati u ovom postu. Mislim da će biti prilično dug :D. U Kopru nam je bio cilj posjetiti Planet Tuš, u Monfalconeu neke prehrambene supermarkete, a najuzbudljiviji dio dana je bio posjet Tiare centru u Villesseu (gradić na cca pola puta između Monfalconea i Palmanove).

Putovali smo iz Pule, a u par riječi to je izgledalo ovako: Pula - Kopar - Monfalcone - Villesse - Monfalcone - Rijeka. Izbjegavali smo plaćanje cestarina, osim u povratku od hrvatske granice pa prema Rijeci i to nas je došlo 8 kuna. To je sve što smo potrošili na cestarine. Tekst ću podijeliti u dva dijela. Prvi dio će se odnositi na put kojim smo išli, a drugi na shopping centre koje smo posjetili.

Dakle, ako želite saznati kako izbjeći plaćanje cestarina na potezu Pula-Villesse-Rijeka, iscrtala sam puteve i detaljno objasnila u nastavku. Ako vas pak zanimaju samo trgovački centri jer znate put (u tom slučaju bih vas molila da mi napišete kako izbjeći autocestu Kopar-Trst prema Muggiji jer to nismo najbolje shvatili pa radije radimo 15-tak kilometara više i jednostavno putujemo preko Kozine) ili vam nije problem platiti cestarine, možete odmah otići na dno posta. Tamo ćete moći naći fotke Tiare centra.

Znači, put nas je, što se autocesta tiče, izašao samo 8 kuna (komad autoputa od Hr-Slo granice prema Rijeci), a sve to zato što smo škrti :D. Bilo je uzbudljivo, moram priznati. Inače, cestarine bi nas izašle nekih 26 eura (kroz Istru, slovenska vinjeta i komad autoceste od Monfalconea do Villessea, te već spomenuti komad autoceste od granice prema Rijeci).


Pula - Kopar

Krenuli smo iz Pule oko 8 sati ujutro starom cestom kroz Buje (cesta 21) i granicu sa Slovenijom prešli na prijelazu Kaštel.

klik na sliku za uvećanje

Hrvatski dio prijelaza granice je zatvoren te su oba na slovenskom prijelazu. Do Kopra smo pratili cestu 11/E751 koja nas je dovela ravno do Planet Tuša.

klik na sliku za uvećanje

Na gornjoj slici možete vidjeti kružni tok (zeleni okvir) kojeg je potrebno proći za ulazak na parkiralište Tuša (crvena strelica). Prvi put kad smo išli do njega iz smjera Trsta, nismo vidjeli ulazak (bila noć) pa smo umalo završili na autocesti, a to u Sloveniji nitko ne želi :D.

Nastavak puta: Kopar - Monfalcone - Villesse 
(ili Trst)

Put nastavljamo izlaskom iz parkirališta Tuša na desno kako je prikazano na slici ispod. Odmah dolazi jedan kružni tok, a nakon njega još dva kružna, zatim most i četvrti kružni na kojem skrećemo desno. Nakon prelaska autoceste odmah dolazi još jedan kružni tok na kojem skrećemo lijevo i vozimo dalje uz autocestu dok ne dođemo do ceste 741, a onda i kružnog toka koji će se vidjeti na drugoj po redu slici ispod ovog teksta.

klik na sliku za uvećanje

Znači, na tom kružnom skrećemo u desno i idemo prema Dekanima. Trenutna cesta ima oznaku 409.

klik na sliku za uvećanje

Idemo samo ravno tom cestom. Cesta će nakon Kortina postati 208 jer će u nju ući ta cesta broja 208. Samo vozite ravno dok ne prođe naselje Črni Kal, te nakon njega slijedi skretanje u desno ponovo na cestu 409.

klik na sliku za uvećanje 

Cestom 409 vozite samo ravno do Kozine.

klik na sliku za uvećanje

U Kozini imate presijecanje ceste 7 koja dolazi iz smjera Rijeke i odmah na idućem raskrižju skrećete lijevo (ispred je cesta za autocestu) pa se uključujete na cestu 7, koju ste prošli. Tu zaista nije ništa komplicirano jer postoje putokazi prema Trstu.

klik na sliku za uvećanje 

Dalje samo pratite cestu prema Krvavom Potoku, Basovizzi i Trstu.

klik na sliku za uvećanje

Kad dođete do jednog većeg raskrižja prije Trsta, na njemu se uključujete na tu tršćansku zaobilaznicu, ili štoveć, te na autocestu. Autocesta do Monfalconea je besplatna, a nakon izlaza Monfalcone Est se plaća.
Dakle, skrećete u desno (ravno je Trst), pa zatim odmah lijevo.

klik na sliku za uvećanje

Prikaz tog raskrižja. Na putokazima imate Trst (na vrhu, pokazuje dolje, odnosno ravno), Venecija (zeleno, pokazuje skretanje).


Tom cestom se uključujete na autocestu.

klik na sliku za uvećanje

Ovdje sam uvećala uključivanje na autocestu. Crvene točkice pokazuju put prema Monfalconeu, Villesseu, itd, a plave povratak. Vide se i strelice na karti.

klik na sliku za uvećanje

Nakon toga samo vozite po autocesti dok ne dođete do velike ploče s natpisom Monfalcone Est i tu silazite ako želite izbjeći plaćanje nekoliko eura do Villessea (ili pak želite posjetiti Monfalcone). Kao i na slici iznad, crvene točkice prikazuju silazak, odnosno smjer prema Monfalconeu, a plave ulazak na autocestu, odnosno odlazak iz Monfalconea.

klik na sliku za uvećanje

Na idućoj slici možete vidjeti početak Monfalconea (s istočne strane).

 klik na sliku za uvećanje

Vozite samo ravno kroz grad do većeg kružnog toka sa donje slike (usred njega je fontana). Zelene zvjezdice prikazuju lokacije supermarketa koje smo posjetili ili planirali posjetiti, na gornjoj slici Eurospin i Ipersimply, a na donjoj Eurospar.

 klik na sliku za uvećanje

Navigacija kroz Monfalcone nije uopće komplicirana. Zapravo, prilično je jednostavno jer je put više-manje ravan, osim svega nekoliko raskrižja (koja su također razumljiva) i kružnih tokova.
Na donjoj slici sam označila trgovački centar Emisfero, kojeg, nažalost, nismo stigli posjetiti.

klik na sliku za uvećanje

klik na sliku za uvećanje

Na donjoj slici dio puta prije prelaska rijeke na karti izgleda malčice kompliciranje nego što je u stvarnosti. Samo pratite cestu i pazite da ne skrenete prema Goriziji :)). Plave točkice označavaju put povratka jer su ceste jednosmjerne. Nakon mosta imate dva kružna toka jedan do drugog, a dalje vam je samo ravna cesta sve do kružnog toka, kojeg se bolje vidi na drugoj slici.

klik na sliku za uvećanje

A nakon tog kružnog imate skretanje za veliki kružni tok koji će vas odvesti do centra Tiare i Ikee. Također, njime se spajate i na autocestu, odnosno silazite s nje.
Jedan kružni tok skroz lijevo na donjoj slici je zapravo ispod ceste kojom ćete ići pa ga zanemarite.

klik na sliku za uvećanje

I to je to. Nadam se da su vam ove karte pomogle :)). Svakako se poslužite Googleovim kartama na kojima ćete vidjeti više detalja.

klik na sliku za uvećanje

Još jedan tip: ako koristite smartphone, možete u Hrvatskoj uključiti GPS i podatkovni promet, otići na Google Maps aplikaciju na mobitelu i kad vam se učita karta isključiti podatkovni promet (da vam ne natuče račun kad izađete iz HR). GPS će vam držati lokaciju i bez plaćanja interneta moći ćete pratiti kartu i van Hrvatske, ali nećete imati upute navigacije i te stvari. Imate samo poziciju i samu kartu. Što se mene tiče, i to je puno.

Povratak - na povratku do Kozine išli smo istim putem i tada produžili za Rijeku preko prijelaza Pasjak. Put sam objasnila u ovom tekstu.


Shopping centri: Tuš i Tiare - dojmovi

U nastavku ću malo o dojmovima koje sam 'skupila' jer bez toga post ovakvog tipa ne može :D. Prvi put sam bila i u jednom i u drugom centru.

Tuš

Planet Tuš u Kopru je sasvim solidan centar. Čini mi se da je veličinom sličan ZTC-u u Rijeci. Izbor dućana je dobar, H&M, Bershka, Zara, C&A itd, a u prizemlju se nalazi dosta velik Tuš hipermarket. Iznenadila sam se kad sam vidjela trgovinu Paprika, koje se sjećam iz davnih dana kad smo pohodili Trst. Veliki plus je što po hodnicima postoje plakati s rasporedom trgovina (ovo vam se čini kao nešto što se podrazumijeva, ali čekajte da dođem do Tiare centra), a toaleti su me najviše oduševili. Prostrani su i čisti, ali ono bolje je što su vrata koja dijele toalet od hodnika klizna senzorska pa kad operete ruke ne morate loviti kvake :D. Ne volim hvatati kvake jer sam svjesna da previše ljudi ne pere ruke pa ovakve stvari pamtim za vijeke.

Sniženja - Što se sniženja u Tušu tiče, tu smo ostali razočarani. Ne znam jesu li sniženja kod njih uopće počela (tad kad smo bili, 15.1.), ali tamo je bio jedva neki s od sniženja, odnosno, trgovine su odvajale stalažicu-dvije s odjećom na popustu i to uglavnom neke mini veličine ili ne baš privlačnih modela, što se mog/našeg ukusa tiče.
Prije polaska smo na web stranicama trgovina potražili modele koji nam se sviđaju. Te cijene s web stranica smo uglavnom našli i u trgovinama u Tušu. Razočaravajuće je bilo što mnoge modele nismo niti pronašli. Nadali smo se da će u zemaljskom dućanu biti još bolja sniženja ili više sniženih aritkala, ali gotovo pa ništa od toga.
No, što se mene tiče, nisam nezadovoljna kupovinom u Tušu jer ono najbitnije što mi je trebalo sam pronašla. Na web stranici Stradivariusa sam pronašla jaknu koja je bila snižena sa 70€ na 27, te sam ujutro prije puta vidjela da je opet snižena i to na 18€. Srećom, jaknicu sam pronašla i opet srećom, mala sam osoba pa sam našla broj (pogledajte ono o sniženim artiklima). Hlače koje sam jako željela nisam našla.
Momak nije zadovoljan ponudom u Tušu. Našao si je svega dva artikla iz web shopa (H&M) i nisu bili ni sniženi. Na web shopu Zare si je pronašao nekoliko jakni koje si je uzeo u obzir, a u Tušu nije bilo niti jedne. No, taj problem smo susreli i u Italiji tako da nije samo problem da dućani u Tušu nisu imali stvari koje su u web shopu.

Sve u svemu, Planet Tuš je ok shopping centar i vjerujem da ćemo se ponovo tamo naći, ali smo razočarani 'sniženjima' (namjerno tu riječ stavljam u navodnike).

Radno vrijeme Tuša (preko tjedna i subotom):
9:00-21:00
8:00-21:00 (subotom)

Tiare

Tiare centar je bolesno velik za pojmove nas koji nismo baš vidjeli svijeta (barem za mene :D). Koliku kvadraturu pokriva zaista ne znam i teško mi je usporediti s ičime. Navikla sam na Tower Centar u Rijeci i on mi je pojam za nešto veliko. Po kvadraturi bih rekla da je Tiare puno veći, ali po broju trgovina i ne toliko (trebalo bi usporediti). Tiare je jednostavno megalomanski u svakom pogledu. Hodnici su ogromni, dućani su veliki, wc-i su veliki, a hodnici koji vode do wc-a su kvadraturom veći od većine stanova (ti hodnici su ujedno i prečaci jer glavni hodnik ide u obliku slova U). Centar je prostran, ugodan s mekanim garniturama za odmor po hodnicima, pa čak i u wc-ima, a čak i koševi za smeće su sačinjeni od tri koša za odvajanje otpada. Sve to čini ugodan prostor za utući doslovno cijeli dan, s obzirom da u njemu postoji i McDonalds i nekakvi steak-houseovi i slični restorani, ali ono što ne razumijem jest što nemate gdje vidjeti raspored trgovina. Jednostavno ih nema! Ili smo mi idioti koji ih nismo vidjeli, a tražili smo ih. Uz to, wc-i su siroto obilježeni. Pri stropu postoje pločice koje obavještavaju poziciju toaleta, a onda kad dođete do toga, ako su vrata koja vode u gigantski hodnik koji vodi do wc-a otvorena, možete se slikati. Nećete uočiti tu naljepnicu s oznakom toaleta nego ćete misliti da je to hodnik za tko zna kamo. Eto, to su moje zamjerke glede Tiare centra. To gubljenje po centru, pogotovo nas koji smo tamo bili prvi put, odnosi puno energije (nakon cijelog dana na cesti i nogama).

Sniženja - za razliku od Tuša, u Tiare su bila bolja sniženja. Manji dućani su imali popust na sve artikle, a veći poput H&M-a isto kao u Tušu - samo na određene artikle, s time da su oni imali bolju robu na sniženju, više sniženu i osjetno više sniženih artikala, tako da se tamo moglo naći dobrih stvari. Sve u svemu, zadovoljni smo.
Momak je pronašao poludugi kaput u H&M-u za 20€, snižen sa 100, dok sam si ja kupila hlače u istom dućanu za 10€, snižene sa 30, a njih sam pak još prije gledala u Rijeci i željela ih. Tezenis je imao jedan display sa sniženim donjim vešom i uspjela sam si pronaći grudnjak za 5€, snižen sa 16 (grudnjak mi je ubitačno teško naći). Ako pak niste u skupini nas koje patimo u tom području, možete si lijepo upazariti.

Radno vrijeme Tiare (preko tjedna i subotom):
9:00-21:00


Veliki svjetleći naziv centra ispred ulaza, slova velika kao cijeli kat - gornja slika.
Na donjoj slici desna strana centra od ulaza i komad jednog od parkirališta. Centar se nalazi u dvije etaže. Skroz desno možete vidjeti Ikeu.


Lijevo od ulaza se nastavlja megalomanija. Gomilu lampi koje vidite su rasvjeta pokraj klupica koje se nalaze po tribinama - da možete sjesti i uživati na zraku. Desno od njih su stepenice za drugu razinu shopping centra ako ne želite prolaziti kroz prvu.
Fotke su slikane mobitelom, a u mraku nije baš uspješan aparat pa skužajte :).


Na idućim slikama možete vidjeti centar iznutra. Fotke su uglavnom slikane u hodu jer, iako smo imali pet sati vremena u njemu, vremena je bilo premalo. Izabrala sam neke ljepše.
Još uvijek božićni ugođaj :D.


Na slici ispod je ogroman izlog Ikee na dvije etaže. Impresivno.



Prehrambeni dućani (supermarketi)

Moram se kratko osvrnuti i na prehranu i kućne potrepštine jer ipak smo nešto kupili. U Monfalconeu smo svratili u Eurospin i Eurospar.
Eurospin je nešto kao Lidl. Čak taj veći u Monfalconeu i izgleda kao Lidl (za razliku od tršćanskog). Glavni razlog radi kojeg smo tamo stali su bili čokoladni croissanti u paketu od 10 kom, ukupno 500 g, koji su mi daleko najbolji kroasani koje sam jela (bolji od razvikanih i skupih 7 Daysa). Oni dođu 1,89€, što iznosi 14,48 kn.
Eurospar je prilično prostran i baš mi se svidio. Navikla sam na Despar, koji sad izgleda kao patuljak :D. Spar je imao akciju Barilla pašte od 1 kg za 1€.
Zanimljivo mi je kako su tortilje (ona palačinka/lepinja), koje oni zovu piadina, kod njih oko eura i nešto preko za težinu od 300-400 g, dok su kod nas više. Viđala sam ih za 14-30 kn i to za ne tolika pakiranja da bi cijena bila opravdana.
U Tiare centru smo svratili u Ipercoop. Ajme meni, koliki dućan! Megalomanski shopping centar pa i megalomanski supermarket (odnosno hipermarket). Tamo su mi oči ispale kad sam došla na kozmetiku :D. Ako vas zanimaju 'egzotična' piva, imaju jako dobar izbor.

Radno vrijeme (preko tjedna i subotom):
Eurospin (Monfalcone): 8:30-19:30
Eurospar (Monfalcone): 8:30-19:30
Ipercoop (Villesse): 9:00-21:00

Željeli smo stići i u Emisfero centar u Monfalconeu, te u Ipersimply, ali nije bilo šanse. Sva sreća pa smo u Eurospin i Eurospar svratili u dolasku, jer bi inače i to otpalo. U Tiare centar smo došli malo prije 16 h i ostali smo do zatvaranja. Da smo imali još vremena, iskoristili bismo ga.

Za kraj vam puštam Limski kanal u pola 9 ujutro. Stali smo kratko pojesti doručak s divnim pogledom :).


Toliko od mene. Ako vas štogod zanima, pitajte u komentarima. Pokušala sam napisati što više dojmova i informacija, ali uvijek postoji mogućnost da sam nešto zaboravila.

Lijep pozdrav :))

Broj komentara: 6:

  1. Svaka ti cast. Ovo je odlican i veoma koristan post. Uvek imas neke super a skroz razlicite postove. Ja sam bila pre nekoliko meseci u Ikei u Vileseu i bas mi je bila divno. Nisam nikad pre bila u Ikei. Pored Ikee tad nije bio otvoren trzni centar. Omasila sam otvaranje za oko mesec dana. Bas steta. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Awww, puno ti hvala na divnom komentaru :*
      Baš mi je žao što se Tiare nije otvorio kad si bila. Eto, ako te tješi, nikad nisam bila u Ikei :D

      Izbriši
  2. Wow, svaka ti cast na trudu! Post je za deset, definitivno cu ga imati na umu kad drugi put idem..iako mi krecemo s druge obale istre heheh

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti :D Onda ti možda pomogne ovaj post: http://azziellablog.blogspot.com/2012/10/mini-shopping-trieste-koper-part-1.html
      Prošli put smo išli preko Buzeta :D

      Izbriši
  3. nisam nikad bila u ikei... lažem, 90-e u grazu, ali to je bilo tako davno da se toga jedva sjećam :(
    lud post, naročito mi se sviđa detaljni putokaz, bravo za trud :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Eto, niti ja :D A nisam bila ni u Grazu, a jako bih rado išla. Ovdje nije običaj ići u shopping u Graz :/.
      Hvala :D

      Izbriši

Thank you for commenting! I really appreciate it!