12. ruj 2013.

[cro] Knjige: Obiteljski album smrti i Slatke male stvari


Hello hello!

Nedavno sam ispisala recenziju trilogije Afera Blackstone pa odlučila napisati koju i o drugima koje sam pročitala nakon dotične trilogije.

Joy Fielding - Obiteljski album smrti 
(u originalu: Don't Cry Now)
Sažetak s poleđine knjige

Bonnie Wheeler ima savršen život - voli svoj posao nastavnice, u sretnom je braku s televizijskim redateljem, živi u lijepoj kući u predgrađu i najviše od svega voli trogodišnju kćerkicu Amandu. No, idila se prekida one večeri kad je nazove bivša suprugova žena Joan i kaže: "U opasnosti ste, ti i Amanda." Idući dan Joan je ubijena, a Bonnie shvaća da mora pod svaku cijenu zaštiti sebe i Amandu, ali od koga? Tko je ubojica? Njezin krasan suprug Rod ili netko od njegove djece iz prvog braka - Sam ili Lauren? Zagonetni profesor Freeman ili problematični učenik Mutni? Ili možda Bonnein brat Nick koji je već odležao zbog pokušaja ubojstva? Bonneina potraga dovest će je do ruba života i nevjerojatnog otkrića.

Prvo moram reći da je osoba koja je pisala sažetak fejlala, Joan nije nazvala Bonnie navečer nego ujutro :D. No, manje više... Sažetak sam ispisala da ne moram sama smišljati što da napišem o radnji, nego se odmah bacam na utiske. 

Moram priznati da negdje skoro do polovice knjige nisam bila nešto previše uzbuđena čitajući je. Nekako mi je bila prilično ravna, iako je bila zanimljiva, jer da nije bila bih je vjerojatno ostavila. Kad zamislite radnju neke knjige kao liniju, ova je bila prilično ravna poput televizijskih filmova B produkcije koje možete uloviti u vrijeme ručka. To ne znači da ih se ne može gledati, ali ako ste gledali više takvih filmova (drame, trileri...), onda znate da mislim na takve filmove u kojima nema onog grča ili neke nevidljive ruke koja vas drži da gledate, nema napetosti i prilično vam se čini da ste to već sto puta vidjeli. Takva mi se činila i ova knjiga. Blago razočarenje je bilo i radi prilično creepy covera, pa očekuješ dio toga i u samoj priči.
No, stvari su se počele mijenjati. Ona je nastavila tako polako u uzlaznoj liniji na koju se prikačila prikrivena jeza. Mislim kao, nije pisano da bude direktno jezovito nego da vam se uvlači u kosti, a da niste ni svjesni što vas to tišti. Moram još spomenuti i prilično dobar razvoj glavnog lika čija nam je psiha na pladnju. Bez uspona i padova, priča se privela kraju te završila isto tako, prilično mirno, kako je vjerojatnije da bi završila u nekom stvarnom svijetu. Ipak, kako sam upsoredila s tv filmom, ipak mislim da takvi filmovi imaju neku dozu napetosti na kraju. Preporučujem.

Jilliane Hoffman - Slatke male stvari 
(u originalu: Pretty Little Things)
Sažetak s poleđine knjige

Specijalni agent Bobby Dees iz floridskog Odjela za zločine nad djecom najbolje poznaje bol koju trpe obitelji nestalih djevojaka. Kad se trinaestogodišnja Lainey Emerson ne vrati nakon izlaska s misterioznim ElCapitanom kojeg je upoznala na internetu, Bobby - i sam obilježen traumom roditelja nestale tinejdžerke - daje sve od sebe kako bi je pronašao živu... I dok Laineyna majka sve više tone u očaj i beznađe, ubojica dodatno izaziva policiju šaljući platna na kojima su ekspresionistički naslikane neke od djevojaka, a policija pronalazi i prve leševe. Agent Dees zarekao se da će je spasiti - ali kako se uhvatiti u koštac s tako izopačenim umom?

Priča je počela vrlo zanimljivo. No, kad se dogodilo to što treba pokrenuti radnju, kad je krenula istraga, tu mi je nekako počelo zakazivati u očima. Ti likovi detektiva su krenuli kao suprotnost onome s početka. Nekako su bili plošni, neznanimljivi, a ipak su oni postali glavni (znate kako to ide, oni istražuju i uglavnom je priča iz njihovog kuta). Tome nije baš pridonijelo to što su poglavlja u knjizi najkraća koje sam ikad vidjela (osim možda kod Tolstoja :D), tako da u cca 350 str. knjige imate čak 93 poglavlja. Čini mi se da se nije previše posvećivala ulasku u tog glavnog lika. Radnja je jurila dalje, kao kad gledate seriju tipa CSI. Znate tko su detektivi, ali nemate pojma o njima. Možda vam tu i tamo daju mrvice iz njihovog privatnog života.
No, nakon trećine knjige, čini mi se, postalo mi je zanimljivije. Dopustila nam je da uđemo u privatan život tog glavnog lika, detektiva spomenutog u sažetku. Time mi se u glavi prestala vrtjeti ona mjuza iz CSI koja mi se do tada vrtjela :D. S razlogom su mi ti CSI-jevi davno dosadili... Uglavnom, priča je sa svakom stranicom bila zanimljivija i nisam ju mogla ispustiti iz ruku. Čitajući, sjetila sam se jednog filma Kiss the Girls s Morganom Freemanom i Ashley Judd. Ima nekih sitnih sličnosti. Knjigu preporučam ako volite napete priče koje uznemiruju i ako nemate problema s pokojom gadosti.

-

Obje knjige su izašle u izdanju Znanja i KDS biblioteke, a mogu se kupiti u Konzumu, Kozmu, Tisak Mediji, na kioscima Tiska... Cijene su im 29,90 kn, a mogu se naći i na sniženjima. Obiteljski album smrti se trenutno može kupiti za samo 9,90 kn u Tisak Mediji. Možda ih se može naći i u knjižnicama, provjerite :).

2 komentara:

  1. Moram videti ima li kod as ovih knjiga, baš su me zainteresovale!

    OdgovoriIzbriši

Thank you for commenting! I really appreciate it!