2. pro 2012.

Nightmare Before Christmas #4 - Non Plus Ultra


Na red je došao još jedan isprobani recept za božićne kolačiće :).
Ovo nije prvi put da sam ih radila, ali ih nisam radila vjerojatno petnaestak godina. Štoviše, tad nisam znala najbolje umutiti snijeg pa mi nisu ispadali ovako hrskavi.


Priznajem da je tijesto moglo biti nešto tanje, a oni sami su dosta malog promjera jer sam koristila mini rezač za kekse u obliku cvjetića. Tijesto je dosta prhko jer ima puno masnoće, a u kombinaciji s puslom i kiselkastim pekmezom je zaista super.


NON PLUS ULTRA

Tijesto:
280 g brašna
250 g margarina
3 žutanjka
50 g šećera
1 vanilin-šećer

Nadjev:
3 bjelanjka
200 g šećera
150 g marmelade od marelica

Margarin razmrvite u brašnu, dodajte žutanjke, šećer, vanilin-šećer (koristila sam aromu maslaca i vanilije) i umijesite glatko tijesto. Nakon stajanja tijesto premijesite, razvaljajte i čašicom od rakije (rezala sam rezačem za kekse u obliku cvjetića koji je manjeg promjera od liker čašice) izrezujte kolutiće pa ih složite jedan do drugoga u tepsiju.

Nadjev: Bjelanjke istucite u snijeg i postepeno dodavajte šećer dok ne dobijete čvrstu smjesu. Zatim stavljajte snijeg na svaki kolutić po jednu žličicu (Možete koristiti i vrećicu za zamrzavanje kojoj napravite rupicu jer žličicom ne mogu ispasti pravilne pusle. Također, nemojte pretjerivati u količini snijega na keksu jer će snijeg rasti pa postoji šansa da bude širi od keksa.) i pecite oko 20 minuta na temperaturi od 220°C (Moj savjet je da pečete na nižoj temperaturi. Probala sam na 200-210 i ta tura mi je imala vlažnjikave i ljepljive pusle kad se ohladila. Na temperaturi od 180 pekli su se dulje, a pusle su se više sušile tako da nisu postale ljepljive.). Kad dobiju svijetložutu boju, izvadite ih, ohladite, premažite marmeladom s donje strane i spajajte dva po dva zajedno (Koristila sam ljepljivi kiseli pekmez od grožđa i puno manju količinu nego što piše. Mislim da je to individualno. Možete koristiti bilo koji ljepljivi pekmez/marmeladu koju volite.).


Iz knjige Domaći kolači (Biluš-Božić-Rode).

Pokoja pusla se može nakon pečenja odvojiti od keksa. Možete ih probati zalijepiti s malo pekmeza. Na taj način sam zakrpala nekoliko kolačića. Malo pekmeza na rub keksa ili pusle i to je to.

Jeste li probali Non Plus Ultra? :)


Nema komentara:

Objavi komentar

Thank you for commenting! I really appreciate it!