11. stu 2012.

Nightmare Before Christmas #2 - Panettone (tested recipe)


Hello everyone!

(English version will be up soon.)

Nastavljam sa serijom predbožićnomorskih postova i za ovaj post sam odabrala raditi domaći panettone jer mi je to dugogodišnja želja, a nikada nisam odlučila da se upustim u to. Petljancija je to koja se razvuče na cijeli dan, ali kad se skupi sam rad u jednan komad, nije dugotrajno niti komplicirano. Samo je potrebno malo strpljenja.

Moj panettone nije ispao savršen, ali je prvi pa si dopuštam :D. Iako sam ga pekla malo manje nego što piše u receptu, on se prepekao. Zapravo, zagorio mi je na vrhu i pretpostavljam da je to zbog tijesta u kojem ima dosta maslaca. Kad dobije boju trebalo bi ga pokriti folijom, ali ja nisam, jer ga nisam pogledavala u toku pečenja da ga ne bih uznemiravala. Ipak, prvi put sam radila ovako nešto pa nisam željela riskirati.



PANETTONE



(Recept sam našla na forum.hr, a korisnica koja ga je objavila se zove Adunjanik.)


Panettone se radi u tri koraka, a recept ide ovako:

1. dio
75 g brašna za dizana tijesta
10-tak g svježeg kvasca
40 ml vode

Pripremiti 40 ml tople vode, dodati 1/2 žličice šećera i 2/3 žličice brašna. Promiješati i dodati kvasac. Pustiti da se razvije (zapjeni). Zatim od kvasca i brašna zamijesiti glatko tijesto. Ja sam koristila suhi kvasac i to 1 vrećicu. Ostaviti tijesto na toplom da se podupla.

2. dio
tijesto iz prvog dijela
150 g brašna za dizana tijesta
5 g kvasca (suhi)
45 g šećera
2 jaja
40 g maslaca

Prvom tijestu dodati jaja, brašno i kvasac (suhi kvasac, ne razvijati). Mijesiti dok se ne dobije kompaktna smjesa. Zatim dodati šećer i na kraju omekšali maslac. Mijesiti dok se ne dobije elastično ljepljivo tijesto, ali da se odvaja od posude. Preporučam da se koristi mikser jer mora biti dobro umućeno. Ostaviti na toplom da se podupla.

3. dio
tijesto iz drugog dijela
300 g brašna
120 g šećera
2 jaja + 2 žutanjka
malo soli
10-tak g meda
115 g maslaca
150 g grožđica (natopljenih u rumu i vodi da nabubre)
100 g kandirane narančine korice
po želji aromu vanilije, naranče, ruma...

Drugom tijestu dodati sve sastojke i dobro umijesiti. Ostaviti pola sata na toplom mjestu, a zatim prebaciti u manji kalup za torte, kojemu treba pomoću papira za pečenje povisiti stranice. Mislim da je najlakše da se izreže okrugla donja stranica tako da se opiše krug pomoću kalupa. Zatim kalup treba premazati otopljenim maslacem i na dno staviti taj pripremljeni okrugli komad papira. Premazati i stranice i oblijepiti papirom iznutra (da dobijete čašu). Vrlo je bitno da maslac kojim se premazuje bude tekuć da se papir može zalijepiti za stranice. Kod spajanja papira možete ga zaklamati ili staviti spajalicu. Ako je previsoko, pažljivo ga skratite i ponovo zaklamajte.
Tijesto ostaviti da se diže oko 6 sati ili nešto manje. Moje se dizalo 4 sata. Zarezati križ na vrhu tijesta (oprezno) i peći u zagrijanoj pećnici na 180°C oko 45 minuta. U pola pečenja se može prekriti vrh alu-folijom da se previše ne zapeče.

Moj panettone nema grožđice nego komadiće čokolade. Stavila sam 60 grama, ali trebalo bi još. Za aromu sam stavila ekstrakt vanilije i maslaca.




Kao što možete vidjeti na gornjoj slici, previše mi se zapekao s gornje strane. Korica je lomljiva i lagano gorkasta pa ga je potrebno zaštititi u toku pečenja kad se dovoljno zarumeni.

Idući dan je lagano suhast i mrvi se, ali je super za uz kavu, čaj, mlijeko... Čak i kupovni znaju biti suhasti. Vjerujem da ću ga ponovo raditi po ovom receptu i to ću probati sa suhim voćem.

-

Ako imate provjereni recept za panettone, slobodno ostavite link u komentarima :))

Lijep pozdrav!

1 komentar:

  1. Hvala na javljanju :) Super je ideja za stranicu. Svakako ću se javiti kad objavim neki recept :)

    OdgovoriIzbriši

Thank you for commenting! I really appreciate it!